مدیرکل میراث­‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: همدان برای میزبانی از گردشگران مذهبی ماه محرم آماده است و مراسم عزاداری ماه محرم در حسینیه و تکیه های مذهبی استان طبق روال هر سال برگزار می‌شود.

همدان آماده میزبانی از گردشگران مذهبی ماه محرم

به‌ گزارش قدس آنلاین، محسن معصوم علیزاده اظهار داشت: حضور و بازدید از مراسم مذهبی این استان و فضای معنوی این ایام برای گردشگران داخلی و خارجی خالی از لطف نیست و طی سال‌های متمادی در قالب فعالیت اقشار مختلف و فعالان حوزه گردشگری مذهبی مورد اقبال قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این اقدامات در راستای معرفی ظرفیت های گردشگری مذهبی همدان انجان می شود افزود: با معرفی فلسفه قیام اباعبدالله الحسین(ع) و پاسخگویی به سؤالات مذهبی گردشگران خارجی، بازخوردهای فرهنگی مثبتی دیده‌ شده، به نحوی که در سال‌های گذشته گردشگرانی از سایر کشورها خواستار حضور مجدد در برنامه‌ها را داشته و تجربیات خود را منحصربه‌فرد دانسته‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان همزمان با آغاز ماه محرم همانند سایر مناطق کشور سیاهپوش شد و مردم مومن استان با نصب پرچم های سیاه بر سر درب منازل، ادارات و مغازه ها عشق و ارادت خود را نسبت به اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش ابراز کردند.

معصوم علیزاده افزود: ماه محرم در کنار برگزاری آیین های سوگواری و عزاداری عاشقان امام حسین (ع)، فرصتی مناسب برای اجرای نمایش دینی و مذهبی تعزیه است.

وی ادامه داد: اگرچه آیین های عزاداری ماه محرم در همدان شبیه مراسم های سایر استان ها است اما برخی آیین های این دیار ویژگی های منحصر به فرد دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: قدمت برگزاری آیین های سوگواری برای اباعبدالله الحسین (ع) در استان همدان به بیش از هزار سال پیش باز می گردد و در این میان بانوان همدانی در گوشه گوشه شهرها و روستاهای استان همزمان با ماه محرم همپای مردان در آیین های عزاداری و مرثیه خوانی امام حسین (ع) شرکت می کنند.

استان همدان دارای یک هزار و ۸۵۰ اثر تاریخی، تفریحی و توریستی است.

آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی و آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهمترین آثار تاریخی و باستانی این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران نوروزی قرار گرفته است.

سنگ نوشته های گنج نامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه های قدیمی و باغ نظری در همدان از دیگر آثار تاریخی مورد توجه گردشگران نوروزی استان همدان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.